Πέμπτη 1 Σεπτεμβρίου 2016

Συνεδρίαση Δ.Σ. ΣΣΕΜ 31.8.2016


 
Την Τετάρτη 31.8.2016 πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνεδρίαση του Δ.Σ. μετά από τη Γ.Σ. της 28.7.2016, με θέματα ημερήσιας διάταξης: Συμπεράσματα από τη Γ.Σ. της 28.7.2016 και υλοποίηση των αποφάσεων, Λειτουργία του Συλλόγου, Οικονομικά.
Πριν από την έναρξη της συζήτησης, σε συνέχεια της δήλωσης επιφύλαξής μου στη Γ.Σ., υπέβαλα την παραίτησή μου από τη θέση του Αντιπροέδρου του Δ.Σ.
Όπως αναμενόταν άλλωστε, υπήρξαν διαφορετικές προσεγγίσεις στα θέματα της ημερήσιας διάταξης, ενώ βασικό στοιχείο της συζήτησης, τουλάχιστον για την πλειοψηφία του Δ.Σ., υπήρξε ο προβληματισμός για το ρόλο, τη λειτουργία του και την εν γένει νομιμοποίησή του, μετά την καταψήφιση των πεπραγμένων και του προϋπολογισμού του από τη Γ.Σ. Προκύπτουν ηθικές, αλλά επίσης οργανωτικές και λειτουργικές συνέπειες, που οφείλουμε να διερευνήσουμε και να προσδιορίσουμε επακριβώς. Στη συνεδρίαση, πως θα μπορούσε άλλωστε να γίνει διαφορετικά, ο συσχετισμός παραμένει ίδιος, καταγράφηκε επίσης η αναντιστοιχία των αποφάσεων της συγκεκριμένης Γ.Σ. με τη λογική και την πρακτική του υφιστάμενου Δ.Σ. Γεγονός που δημιουργεί από μόνο του ένα επιπρόσθετο πρόβλημα που πρέπει επίσης να αντιμετωπιστεί επί της ουσίας. Για το λόγο αυτό άλλωστε, ζητήθηκε από νομική σύμβουλο του ΣΣΕΜ, να προβεί σε σχετική έγγραφη γνωμοδότηση, ώστε το Δ.Σ. να προχωρήσει στη συνέχεια σε ασφαλείς και σύννομες αποφάσεις, σύμφωνα με το καταστατικό και την ισχύουσα νομοθεσία, δηλαδή τον Αστικό Κώδικα, στον οποίο υπάγεται η οργάνωση και η λειτουργία του ΣΣΕΜ και των μελών των συλλογικών του οργάνων.

Να σημειώσω με την ευκαιρία ότι, πέρα από τις όποιες απόψεις μας, για τις οποίες άλλωστε όλοι και όλες κρινόμαστε, το Δ.Σ. δε μπορεί, ακόμη και στην περίπτωση που θα το ήθελε, να λειτουργεί με βάση τις επιμέρους επιθυμίες των μελών του ή των μελών του ΣΣΕΜ. Είναι υποχρεωμένο να τηρεί τις καταστατικές διατάξεις και να συμμορφώνεται με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο. Οι αποφάσεις όλων ανεξαιρέτως των συλλογικών οργάνων του Συλλόγου, είναι απαραίτητο επίσης να λαμβάνονται και να υλοποιούνται στο πλαίσιο αυτού του ανυπέρβλητου περιοριστικού πλαισίου (καταστατικό – νομοθεσία), ώστε να αποφεύγονται αρνητικές νομικές συνέπειες, τόσο σε ατομικό, όσο και σε συλλογικό επίπεδο.
Μετά από την καταψήφιση λοιπόν των πεπραγμένων και του προϋπολογισμού, προκύπτει η ανάγκη διερεύνησης των ορίων άσκησης των αρμοδιοτήτων και της λειτουργίας του, αφού βρίσκεται πλέον σε δυσαρμονία με τις αποφάσεις της πρόσφατης Γ.Σ. Υπάρχει επίσης ανάγκη διερεύνησης των ενδεχόμενων νομικών συνεπειών, π.χ. την περίπτωση έγκρισης δαπανών, ενώ δεν υφίσταται προϋπολογισμός, αφού το καταστατικό αναφέρει ρητά, χωρίς να υπάρχει άλλη σαφής σχετική πρόβλεψη, ότι το Δ.Σ. είναι υποχρεωμένο να “εγκρίνει κάθε δαπάνη μέσα στα πλαίσια του προϋπολογισμού”. Και το ζήτημα δεν αφορά βεβαίως μόνο τα οδοιπορικά της Γ.Σ., αλλά και άλλες εξίσου σοβαρές οικονομικές υποχρεώσεις του ΣΣΕΜ, όπως: τη δυνατότητα πληρωμής του ενοικίου, των κοινοχρήστων, του ηλεκτρικού, της ύδρευσης, της τηλεφωνίας, της μισθοδοσίας των υπαλλήλων και της αποζημίωσης των συνεργατών του κλπ. Δεν τέθηκε, σε καμία περίπτωση και από κανέναν, ζήτημα άρνησης πληρωμής των οδοιπορικών της Γ.Σ., ενώ η ίδια μεταχείριση ισχύει αδιακρίτως και για μέλη του Δ.Σ., που επίσης δεν αποζημιώθηκαν για τα οδοιπορικά συμμετοχής τους στη Γ.Σ.

Εκείνο όμως που προξενεί πραγματικά εντύπωση, είναι το γεγονός ότι οι ίδιοι ακριβώς που εισηγήθηκαν και πέτυχαν την “καταψήφιση όλου του λεγόμενου έργου αυτού του Δ.Σ.” επισημαίνοντας ότι “Συνεπώς δε μπορεί αυτή τη στιγμή να συνεχίσει να υφίσταται σα να μη συνέβη τίποτα”, προσθέτοντας ότι “το Δ.Σ. ... έχει χάσει τη δεδηλωμένη”, ήλθαν στη συνεδρίαση με προτάσεις για συνέχιση της λειτουργίας του Δ.Σ., σα να μη συνέβη τίποτε απολύτως! Την ίδια στιγμή, με ανάρτησή τους, ασκούν κριτική για την “πλήρη απραξία του απερχόμενου προεδρείου”. Οποία συνέπεια! Διαφημίζοντας παράλληλα ως σημαντικό γεγονός, την αντιδεοντολογική και αντιδημοκρατική πάγια πρακτική τους να υποκαθιστούν το ρόλο και τη λειτουργία των συλλογικών οργάνων, προωθώντας π.χ. το ψήφισμα της Γ.Σ. παράτυπα και καταχρηστικά, σε επιστολή με το λογότυπο του ΣΣΕΜ και μόνες τις υπογραφές των δύο διοικητικών συμβούλων τους, χωρίς να έχουν καμία σχετική αρμοδιότητα και νομιμοποίηση, ενώ έχουν αρνηθεί επανειλημμένα την ανάληψη οποιασδήποτε ευθύνης και αρμοδιότητας για τη λειτουργία του Συλλόγου!

Στη συνεδρίαση, η πλειοψηφία του Δ.Σ., αποδεχόμενη τις αποφάσεις της Γ.Σ. της 28.7.2016, παρά τις καταγεγραμμένες διαφωνίες με το περιεχόμενό τους, αποφάσισε καταρχήν:
- την πραγματοποίηση Εκλογικής Γενικής Συνέλευσης, την Τρίτη 18.10.2016, με θέματα τα οποία θα οριστικοποιηθούν σε επόμενο Δ.Σ. και αφορούν τον ορισμό ημερομηνίας διεξαγωγής νέων αρχαιρεσιών, την εκλογή Κεντρικής Εφορευτικής Επιτροπής και την έγκριση Διαχειριστικού Απολογισμού, όπως ορίζει το καταστατικό. Η πρόταση έλαβε 6 θετικές ψήφους (ΔΗΣΥΕ, ΚΙΣΥΕΤ, ΕΑΣΣ, ΕΣΑΚ, 1 μέλος της ΔΑΚ) και 2 αρνητικές (2 μέλη της ΔΑΚ). 1 διοικητικός σύμβουλος (ΔΗΣΥΕ) απουσίαζε δικαιολογημένα.
- τη νόμιμη διαβίβαση του ψηφίσματος της Γ.Σ. προς τους αποδέκτες του, με υπογραφή του Δ.Σ., με 5 θετικές ψήφους (ΔΗΣΥΕ, ΚΙΣΥΕΤ, ΕΑΣΣ, 1 μέλος ΔΑΚ), 1 αρνητική (ΕΣΑΚ). 2 σύμβουλοι (ΔΑΚ) αποχώρησαν, καθώς και
- την ανάρτηση των ψηφισμάτων της Γ.Σ. στον ιστότοπο του ΣΣΕΜ,.

Η πρόταση της ΚΙΣΥΕΤ για συγκέντρωση στο Υπουργείο, ώστε να ερωτηθεί ο Υπουργός σχετικά με την άποψή του για το ψήφισμα και όπου ο κάθε διοικητικός σύμβουλος θα είχε τη δυνατότητα να πει την άποψή του (!), με δεδομένη τη θέση της πλειοψηφίας ότι το Δ.Σ. δε νομιμοποιείται να συνεχίσει τη λειτουργία του λες και δε συνέβη τίποτε, μειοψήφησε, λαμβάνοντας 2 θετικές ψήφους (ΚΙΣΥΕΤ) και 4 αρνητικές (ΔΗΣΥΕ, ΕΑΣΣ, ΕΣΑΚ, 1 μέλος ΔΑΚ).
Η πρόταση της ΚΙΣΥΕΤ να προσκληθεί προφορικά το συνεργείο που συλλέγει τηλεφωνικά τα στοιχεία για την αναλογιστική μελέτη, ώστε να επανέλθει στα γραφεία του Συλλόγου, ενώ έχει λήξει η σχετική σύμβαση, μειοψήφησε, λαμβάνοντας 2 θετικές ψήφους (ΚΙΣΥΕΤ). 3 διοικητικοί σύμβουλοι (ΔΗΣΥΕ, ΕΑΣΣ, ΕΣΑΚ) είχαν διαφορετικές προσεγγίσεις για το συγκεκριμένο θέμα.
Ενώ συζητήθηκε διεξοδικά το πρόβλημα που προκύπτει, μετά την απόφαση της Γ.Σ., σχετικά με τα οικονομικά, εξαιτίας του οποίου ΔΗΣΥΕ, ΕΑΣΣ, ΕΣΑΚ πρότειναν να ληφθεί η σχετική απόφαση μετά τη γνωμοδότηση της νομικής συμβούλου, η ΚΙΣΥΕΤ, εντελώς υποκριτικά, επέμεινε στην κατάθεση της πρότασης πληρωμής των οδοιπορικών της Γ.Σ., η οποία μειοψήφησε με 2 θετικές ψήφους. Επιχείρησαν μάλιστα να μας δελεάσουν, ως ειδικοί προφανώς στην υποκατάσταση θεσμικών οργάνων και λειτουργιών, με την ανάληψη εκ μέρους τους της ευθύνης υπογραφής των ενταλμάτων και εκταμίευσης της σχετικής δαπάνης! Δεν μας εξήγησαν βέβαια ποιος ακριβώς, με ποιους όρους και προϋποθέσεις θα εγκρίνει κάτι τέτοιο, ποιος θα τις εκτελέσει και με ποιες νομικές συνέπειες.

Θα πρέπει λοιπόν να γίνουν σαφή και κατανοητά τα εξής:
- υπάρχει πρόβλημα νομιμοποίησης του Δ.Σ. μετά τη Γ.Σ. και θα πρέπει να προσδιοριστούν επακριβώς τα θεμιτά όρια του ρόλου και της λειτουργίας του για την υλοποίηση των αποφάσεών της,
- για να λυθεί το οικονομικό πρόβλημα θα πρέπει οπωσδήποτε να υπάρξει σαφής και ρητή έγγραφη διαβεβαίωση της νομικής συμβούλου, ότι δεν προκύπτουν ποινικές ενδεχομένως ευθύνες και συνέπειες από την έγκριση και εκταμίευση δαπανών για την κάλυψη των αναγκών του ΣΣΕΜ
- το πρόβλημα δεν προέκυψε από την ανακολουθία του Δ.Σ., αλλά μετά από την απόφαση της Γ.Σ. να καταψηφίσει τον προϋπολογισμό, η ύπαρξη του οποίου αποτελεί, σύμφωνα με το καταστατικό, απαραίτητη προϋπόθεση για την έγκριση κάθε δαπάνης από το Δ.Σ.
Η γνωμοδότηση της νομικής συμβούλου, θα λάβει προφανώς υπόψη και θα διερευνήσει και τις προβλέψεις του Αστικού Κώδικα, πέρα από τις προβλέψεις του καταστατικού. Αμέσως μετά το Δ.Σ. θα αποφασίσει σχετικά, με γνώση και ασφάλεια, τόσο για το οικονομικό, όσο και για τα υπόλοιπα ζητήματα που προαναφέρθηκαν.-

Πεύκα, 1.9.2016